Matten :)

31 Mar

På matte lektionen idag hade jag och min kära vän sanna otroligt roligt. Nu frågar ni er själva hur fan kan de ha roligt på en matte lektion? Jo seddu om man är två blåögda blondiner kan allt vara roligt.

Jag minns inte hur allt startade men jag tror det var när vi skulle lämna in mina nycklar till lärainnan så att jag skulle kunna låna mineräknaren. Då kom vi på att Jonathan hade igentligen kanske 3 meter grå snabel. Detta skrattade vi åt ett tag. När vi väl hade sanat oss så ställer sig Johathan med rumpan emot mig och då petar jag honom med pennan i sidan av rumpan. Jonathan säger: Det är något som stoppar en penna upp i arslett på mig. Då svarar Viktoria: Ja men det har jag gjort hela veckan. Detta skrattar vi veldigt länge åt 😛 . Strags där efter kommer jag och sanna till en ganska svår uppgift som man måste göra på mineräknaren. Rebecka för göra detta åt oss. Formeln var 120×1.015^x detta är vår fårmel som vi skriver på papprett till slut så får Rebacka fram grafen till oss och då kommer vi på den smarta iden att vi skriver istället för att rita upp den. Och skriften lyder som följer:

Vi har en gragf!

Vi tittar på grafen.

Vi skrattar åt grafen.

Vi skiter i grafen!

och detta hade vi då riktigt roligt åt. Nu tänker nu hur hann ni med att ha så roligt under en matte lektion? jo svaret är enkelt vi hade fått tre timmar lektion.

Tack för ordet 🙂 puss och hej

4 Responses to “Matten :)”

  1. sanna March 31, 2008 at 3:39 pm #

    haha 😀 vi hade jäääättekul! vi måste försöka ha lika roligt varje mattelektion 😛 kram

    PS, vårat sätt att lösa krångliga uppgifter är mycket bra. och så smart.

  2. sanna April 2, 2008 at 12:17 pm #

    Måste förtydliga: Jonathan är alltså maddes lilla nyckelring-elefant. Kan ju vara bra att veta 😛
    hehe

  3. Vickan April 7, 2008 at 2:43 pm #

    hahaha:P jodå, jag har alldeles jättenormala fritidsintessenXD
    Puss på er;P

  4. olzzon February 5, 2009 at 8:24 pm #

    haha faan vilken kul lektion 😛 sådaan lektioner har inte jag suck 😦

Leave a comment