Matte!

26 May

Madden + Sanna = Error

(intränt skämt)

Idag så fick vi tillbaka våra nationellaproven och det gick inte så bra som jag hade velat. Jag var 2 poäng ifrån G, och då hade jag fått G i kursen. Hon sa rakt ut till mig att jag inte kommer att få godkänt och att jag skulle få gå sommarskola. Jag har ingenting emot sommarskola men jag jobbar de vekorna! Ett problem har uppstått hon säger att jag skall tacka nej till detta jobb för att jag skall klara Matten. Men det kan jag ju inte göra! Jag behöver detta jobbet! Jag har inte ens fått en varning om att jag kanske inte kommer att klara kursen. Då blev jag jättesur och gick till rektorn, det va mer grejjer som spelade in för jag hittade honom av en slump så jag gick inte direkt till honom. Aja jag gick till honom och frågade om man kunde få ett Ig även om man inte har fått en varning. Han svarar att det går men att läraren måste underätta om det är så att man svajar på ett betyg! Jag berättar att vi har bara hört betygskriterierna en gång och att jag har inte fått någon underrättelse om mitt betyg förren idag. Han svarar enkelt att det är en skamm mer eller mindre. Jag berättar även att jag jobbar de väckorna som de är sommarskolan och att jag inte har tid att gå på de lektioner som skall hollas. Jag säger även att jag hade en ide om att jag skulle kunna tenta av det i början av nästa termin Och han säger enkelt och lätt: Ja det är klart du kan göra så! Detta betyder att jag kan få G i matte i alla fall och jag behöver inte tenta av hela kursen utan bara det jag inte har klarat 😀 mohaha. Om inte Josephin (min mattelärare) går med på detta så har jag skolvärket bakom mig. För jag får göra så!

Tps provet gick deremot jätte bra fick mvg – mohaha!

3 Responses to “Matte!”

  1. Sanna May 26, 2008 at 3:33 pm #

    hehe, alltså Madden knappade in sanna+madde på miniräknaren och det blev ERROR 😛 lite kul..
    kaka 😀 (annat internt skämt som ingen fattar, vilken humor)

  2. Christian W May 26, 2008 at 6:00 pm #

    det löser sig madde..

  3. Wehlin May 27, 2008 at 10:05 am #

    haha det är bra! tomas kanske inte är så dum ändå?

Leave a comment