Flummig och varm

31 May

Jag är riktigt, riktigt varm. Solen skiner och jag sitter framför datorn och skriver världens flummuppgift som skall vara klar tills på mondag. Lilla lilla Ali, våran berömda svensklärare. Han samlar nemligen på kortlekar och leder nog i världen med detta 😛 kanske inte så jätteintressant men men. Han har i alla fall gett oss en uppgifft om att skriva om en bättre väld. Vi skall även fläta in marthin luther kings tal och hans verderingar om en bättre väld. Det hela går alltså ut på att jag skall skriva två grymmt flummiga sidor hur jag skulle förändra världen och hur långt världen har kommit med det och då så klart hur lågt världen har kommit med Kings värderingar. Jag har precis skrivit klart “Middagen” religionen och en annan svenka uppgift. Refererade Fredrik Lindström och världens smartaste ord.

Dagens dissning blir köer. Den versta kö jag någonsin stått i är svenska köer. VI är helt oorginaserade när vi står i köer. Antingen så är vi livrädda för dem eller så avskyr vi det bara. Tänk dig att du är en lite fjant och värsta värstingen får före, du vågar ju inte säga ifrån människan som gick före dig är ju läskig och inte vågar du uppröra en annan människa, detta sätt är typiskt svenskt. Så dissen blir svenska köer som alltid är en klump som blir en rad eller en rad som blir en klump.

Dagens hissning blir Radio. Det är såå gött att höra lite annan musik en sin egen iblan 😛 bara derför. Hare

2 Responses to “Flummig och varm”

  1. Sanna May 31, 2008 at 10:39 pm #

    Köer är tråkit. Då kan man göra som vi gör i matkön; går lite diskret före alla! 😛 för vem kan bli arg på två förvirrade blondiner…

  2. Anja June 3, 2008 at 11:35 am #

    Kämpa på nu, det är inte mycke kvar nu, du ser väl sommarlovet där borta vid horisonten…
    Håller med dig, köer är urtråkiga!!! Jag brukar passa på att dagdrömma lite när jag ändå står där och inte kan göra ett enda dugg åt det. Jag kan inte få den att gå fortare hur mycket jag än vill så det är bara att gilla läget och koppla av en stund 🙂 Och Gud nåde den som försöker smita förbi mig utan att fråga, han/hon lär få sina fiskar varma eller vad det nu kan va i kundvagnen 😛 Massa kramar till dig, jag hoppas du har tid att titta förbi ungdomsgården ikväll

Leave a comment