Hemsk

14 Jun

Jag är en hemsk person. Inte farligt hemskt eller skrämmande hemsk utan hemsk som att man borde kanske inte gilla mig. Nu är jag inte ute efter sympati även om det låter så. Men jag har kommit till insikit att jag söker uppmärksamhet i alla lägen. Jag tänder på det förbjudna och jag är hemsk emot mig själv också med att jag lägger mig ner och låter mig själv bli trampad på.

Alla säger att otrohet är det värsta någon kan göra mot en annan människa. Jag håller givit vis med. Men hur skall man hantera att man tycker att det som är förbjudet är lockande?

Det med sympatin är att jag är patetisk. Jag är så patetisk när det kommer till sympatin. Jag vill alltid ha uppmärkamhet och när jag inte får det så tror jag att ingen tycker om mig. När jag mår dåligt så gömmer jag det och tror att andra endå skall se det. Men så blir jag ledsen för att de inte gör det, och får det till att de inte bryr sig. Har också en såddan gnagande kännsla att jag är en stor LOSER! Ibland är jag inne och ibland är jag ute. När jag som ex var med en barndomms vän som är grymmt vacker och säger alltid de rätta sakerna så är jag itne mig själv utan då är jag en tönt brevid den coola. Då är jag inte uppskattad för den jag är. Men hon får allt medans jag krälar i stofftet.

Säga vad man vill om mig. Men jag har en jäkligt god självinsikt.

5 Responses to “Hemsk”

  1. ... June 14, 2008 at 9:05 pm #

    Hmmmmmmmm tror inte din pojkvän blir så glad över att du vill vara otrogen.

  2. Sanna June 14, 2008 at 10:42 pm #

    Jag tycker om dig som du är Madde =) och även som den fejk-madden du är ibland också!
    Hade jag nu inte vart så dålig på att kramas så hade jag sagt att du behöver en kram.

  3. Anja June 15, 2008 at 10:22 am #

    Hej där, nu är jag här igen 🙂 Jag vet inte om jag håller med om allt du skriver om dig själv, men en sak vet jag… det är bra att tänka till ibland och fundera på vem man är. Jag kan också känna ibland att ingen tycker om mig egentligen och att alla tycker jag är “a pain in the ass” men det är ju när jag själv inte mår så bra. Jag tycker dessutom att du är en toppentoppentjej som jag gillar massor… Om det där med att vara grymt vacker vill jag bara citera Py Bäckman från en av Nordmans låtar “Själens törst” (Se dig själv) “Om kroppen är ditt tempel, bör själen vara din gud” Alltså, hur viktig än utsidan är för någon, bör alltid insidan vara viktigare! Du är vacker, Madden, på alla sidor!!! Och du… du behöver inte alltid säga de rätta sakerna för att vara cool, och vem bestämmer vad som är de rätta sakerna??? Ibland känner jag att jag säger helt fel saker som sen visade sig vara bra, så jag bestämde mig för längesen att bara vara mig själv och ibland göra bort mig totalt men det har visat sig att oftast kommer det ut rätt schysta saker :-p
    Oj, vilket långt inlägg det blev :-$ men nu har jag bara en ska kvar att säga… eller göra. Du kommer väl ihåg mitt citat om våra armar och Gud och du vet att jag älskar att kramas så… *kramar om länge*

  4. Madelene June 15, 2008 at 4:03 pm #

    Jag tänkte bara säga det är inte så att jag vill vara otrogen som (…) sa. Utan…. fan det blev fel. jag vill inte vara otrogen men det jag försökte få fram vara att spänningen i det är lockande jag skulle alldrig tänka mig att vara det om jag säger så och tänker alldrig vara det heller. Men spänningen är lockande. Förstår du?

    Anja: TACK du är underbar säger alltid såddana saker som värmer hjärtat lite äxtra.

    Puss

  5. Anja June 15, 2008 at 9:50 pm #

    Säger bara som jag känner och tycket 😉 Om jag har förstått dig rätt, så menade du väl att det är lockande med det som är förbjudet och tog otrohet som ett exempel eftersom det kanske just är det mest förbjudna som finns, att vara otrogen. Jag VET att du ALDRIG skulle va otrogen och det tror jag alla som känner dig vet också! Ha det underbart på lägret, vi ses där imorgon när jag skjutsar ut Viktor. Kram så länge

Leave a comment