Dum i huvudet!

13 Aug

Bara så att ni vet så är jag dum i huvudet.

Ja åtminståne säger min mamma att jag är det. Nu undrar ni så klart varför, jo det gör jag också. Enligt henne så är jag dum i huvudet för att jag inte kan ta ansvar över att min pojkvän går ner på toaletten. Hur skall jag kunna ta ansvar över allt min pojkvän gör? Hur skall jag kunna ta ansvar över att han är bajsenödig? Hur skall jag kunna ta ansvar över att så fort han kommer in i vårat hus kontrolera allt han gör? Om ni förstår detta var snälla och berätta det då. För mig är det helt åt helvete för jag förstår verkligen inte hur jag skall kunna göra det.

Jag säger till mamma att: Jag får vell ta å flytta här i från då (för jag kan inte ta ansvar för alla dessa grejjer). Då är jag dum i huvudet.

2 Responses to “Dum i huvudet!”

  1. Anja August 15, 2008 at 10:17 am #

    Du kan aldrig någonsin bli ansvarig för vad någon annan människa gör! Var och en måste ta ansvar för sina egna handlingar.
    Om din pojkvän gör något som din mamma inte tycker om, kan hon väl prata med honom direkt, det måste vara mycket lättare, han är ju ingen främling precis.
    Men det viktigaste, som jag vill att du ska komma ihåg är, och nu upprepar jag mig, du är bara ansvarig för vad du själv gör, aldirg någonsin för någon annan!!!
    Kram på dig, ses vi inte förr så hoppas jag att vi ses nästa fredag när ungdomsgården öppnar igen efter sommaren!

  2. sanna August 15, 2008 at 11:45 am #

    äh, klaga inte, vi e smarta juh, fick ju G i matte 😉

Leave a comment