Känsla för dagen

31 Aug
“Små lätta moln seglar på  min himmel, min himmel som är blå!”

Sista sommardagen idag och jag är lycklig, Kommer upp till jobbet och dimman reser sig sakta upp från vattenytan, fåglarna kvittrar det är alldeles vindstilla och solens strålar kysser trädtopparna och sjön. Den ger oss värme trotts att luften är kall och klar. Sådanna här dagar är till att avnjutas.

Jag hade en tanke innan idag när jag gjorde morgonstädningen och det var: Ifall alla människor fick sitt lyckliga slut skulle vi då fortfarande kunna njuta av tex. dagar som denna och känna harmoni? Jag tror tyvärr inte det, även om det låter sorgligt. Jag tror att vi alla måste gå igenom “hard chips” (sorry för stavningen) för att kunna njuta av de tillfällen som vi får. Även ett brustet hjärta läker snabbare ifall vi tillåter oss själva att börja njuta av de små sakerna i livet. Men vi behöver att få lite motgångar för att sedan kunna låta oss själva att börja njuta och se det vackra här i livet.

Jag njuter kankse inte varje dag men nästan i alla fall. Jag försöker verkligen ta till vara på det små sakerna som livet ger mig. Som idag, en underbar dag och bara detta att vädret passar in på min sinnesstämning ger mig fruktansvärt mycket.  Det gör mig rent utav lycklig! Så även om mitt hjärta ömmar så kan jag övervinna det gör jag njuter i alla fall, då av annat än det som har gjort mig illa. Visst det är svårt man måste offtast brotta med sig själv ett bra tag, men get over with it! Det blir inte bättre att du går och ältar på saker och ting. Du förstör bara mer för dig själv och din omgivining! Man förstjänar så mycket mer så ge dig själv det! Det är så jag tänker samt att man måste våga ge sig ut i livet ta för sig av det som finns och försöka till det tar stop. Men då finns det alltid en annan väg att gå sen, livet tar inte stop! Så fortsätt och njut!!! Det kommer nämligen att lösa sig, i morgon är en ny dag med nya prövningar och saker att njuta av.

Jag vet inte om detta ger er särskilt mycket 😛 Men för mig kändes det bra att skriva lite om det. Jag och Jozzan va ute och gick innan och pratade även om detta.

So just fucking enjoy living! Everything will be okey thats my point!!

btw jag fick löneförhöjning idag med 11.51 kr! AWSOME!

Peace ❤

Leave a comment