Pepp på verkligheten

22 Mar

Sitter och drömmer mig bort en stund. Till sommaren, värmen och till alla de äventyr som sommaren alltid har på lur. Jag tänker även på de resor som man skall göra. Jag tänker inte berätta vilken slags resa men jag säger i alla fall det att jag ser fram emot den! Den är ingen dröm resa, alltså en resa som man aldrig kommer att göra, utan det är en resa inom rimliga perspektiv! :-). Det blev ju inget japan. Vilket kanske säger sig själv. För det första är det en katastrof där nere och det är ju inte så säkert att läget kommer att klarna helt till sommaren. Även då att det kanske inte va säkert att jag skulle ha råd med det hela. Jag har en känsla av att en resa till japan behöver lite mer planering. Så jag lägger den resan på is, förhoppningsvis finns japan kvar.

Bubblan är nästan spräckt. Det kommer nog ta ett litet väg till innan allt av bubblan är borta. Verkligheten är i alla fall på väg tillbaka. Det känns så mycket bättre. Få saker och ting på rätt sida. Men jag funderar lite på ifall inte bubblan i sig kan vara en verklighet. Bara en annan slags verklighet som jag själv inte är van vid. Jag vill nog dock inte att min bubbla skall vara min verklighet jag mår inte allt för bra i den. Även om det kan vara skönt att vara där lite ibland. Som en tillflykt bubbla.

Skrev nyligen på fb att “livet är fullt av vändningar och jag väntar bara på att det skall vända.” jag hoppas ju så klart på en positiv vändning men ibland så behöver man bara EN vändning. Vändningarna styrs ju av de val man gör här i litet. Vilka val som leder till vilka vändning har jag inte en aning om. Men det är okej, jag vill nog inte häller veta. Men att bara vänta på att något skall hända kanske inte är det man skall göra häller även om du hade varit det mest bekväma. Jag vill göra rätt val så att jag hamnar på rätt väg. Men man vet ju aldrig.

Puss och kram   

Leave a comment