Bakom Mina solglasögon

28 Apr
Maddens solglasögon

Maddens solglasögon

Idag vaknade jag hyffsat tidigt vilket nog gjorde hela min dag. Mamma gick och sjöng på bakom mina solglasögon, funderade snabbt vem tusan är det som har gjort låten från början? Min första tanke va Ebba Grön men så googlade jag det och då kom Docent DöD upp och även Ultima thule. Jag tror inte det är Ultima Thule men Docent DöD har jag ingen aning om vilket band det är ens. I alla fall la mig i sängen en stund, för jag hade tid, och lästa ett kapitel i en gullig manga, jag tror den heter Cute Boys eller något sådant. Annars så har jobbet än så länge gått bra hade precis lunch då vi åkte till Ica för att handla fika till gruppen. Jag och Ann – Louise har fikat idag, ifall ni inte redan visste det så har vi ett möte varje torsdag då vi fikar och sammanfattar veckan och hur det kommer se ut nästa vecka. Ann – Louise är en tjej på jobbet för de som inte förstod det. ^^. I alla fall det var våran tur med fikat så när vi väl va och handlade jag och Madole köpte vi energidryck och choklad för att kunna överlava resten av dagen. Jag tror på att det kommer att flyta på ganska snabbt allt. Tiden innan lunch gick supersnabbt visserligen äter vi kl 1 på torsdagar istället för två de andra dagarna men denna timmen som jag har suttit i drift nu känns ju som ingenting alls. (Ja det har tagit mig nästan en timme att skriva detta, som försvar har jag att om jag får samtal kan jag ju inte skriva utan då måste jag prata med den nissen som är i telen)

Annars måste jag säga att Tradera är ett gift. Helt galet man går in bara för att kika kanske på ett par skor och då hittar man en sminkväska som man vill ha. Eller som jag började kika lite på koppar och böcker på Tradera, mer om det faktiskt fanns något så hittade jag en underbar Lolito/rockabilly klänning. Jag va bara tvungen att ha den! Jag börjar samla på mig mer och mer sådana kläder. Innan så skämdes jag över att ens tycka om stilen men sen när jag började på Tc så verkar det vara ganska accepterat ändå. Suttit jämte Madole och Kokko (Big Cheeks) och kollat på underbara smycken, klänningar och små prylar. Det är inte bara jag som tycker om det.

La ut på fejan igår om idén om att öppna ett cosplay café eller kanske ett bed in breakfust med den touchen av manga/anime cosplay. Det va i alla fall några som tyckte om idén! ^^ Någon här som också gör det? 😉 Inte för att jag kanske kommer att öppna något fast det vore ju helt klart awsome. Man vet ju aldrig vad som kan hända senare i livet när jag är 35 till exempel.

Har nu i dagarna börjat på en ny bok som heter ”Slutet på Mr Y” Än så länge är den skit bra. Har visserligen bara läst 62/63 sidor. Men lite snabbt vad den handlar om kan ni i alla fall få

Den handlar om en tjej Ariel som inte lever något speciellt flachit liv men hon var ändå den lilla bråkmakaren i skolan där hon inte brydde sig särskilt mycket. Men hon skall i alla fall doktorera om tankeexperiment och hon hittar en bok som är mycket sällsynt som då heter just ”slutet på Mr Y”. Det är några utdrag av den boken och hennes tankar kring den mm. Det är då även mycket filosofi och ganska grova kommentarer angående sex. Ett litet utdrag är ”Under den tiden har vi kanske haft sex ett dussin gånger. Den sortens sex som man bara kan ha med en äldre man som inte oroar sig för om ni kommer att figra er sedan eller inte. Den sorts sex som has för sexets egen skull, och inte som en inteckning för mågon som den ena eller den andra partnen hoppas få tillbaka längre fram.” Ett annat i samma avsnitt skriver hon ”Skulle jag ligga med de killarna om jag kunde? Förmodligen inte. Det är något lite för utslätat med yngre män. Dessutom vet verkligen äldre män hur man knullar. Förenklat och förgrovat, men det är ju så det är.” HELT UNDERBART! Jag tycker verkligen om Scarlett Thomas uttryck och uppsättning av boken. Förhoppningsvis håller det i sig hela boken ut.

Aja nu i helgen är det ju valborg och jag har egentligen inget planerat. Det jag har i morgon fredag är att jag skall gå ut och gå med CH en sväng och sedan skall jag fika med Rickard efter att han har slutat och om inte han har något inplanerat tar jag antagligen med honom till Allégården för att titta på Daniels och även Johans band spela. Det är två olika band de spelar i. Men vi får helt enkelt se hur det går. Lördag och söndag har jag än så länge helt fritt. Men kanske blir det att jag hänger på Rickard någonstans. Vi får se vi får se.

Vi kör även en snabb hissning och dissning nu tycker jag.

Madden Hissar det fina vädret!

Madden Dissar pollen!

 Ha det underbart nu!

2 Responses to “Bakom Mina solglasögon”

  1. Nicole April 28, 2011 at 9:25 pm #

    Min lillasyster hade älskat den idén med cafét =)

    • Madden April 29, 2011 at 9:32 am #

      Madden Gillar 😀

Leave a comment